juni 06, 2013

han smakar som sommar

Sommarlovet är här. Sista tentan är inlämnad och alla seminarier avklarade. Om vi utgår från att tentan är godkänd betyder det att jag är klar med MKV A. 30 hp inkasserade och klara. Har jag blivit nå klokare av kursen? Absolut inte.

Maj månad kom och passerade, som alla andra månader. Hade som förhoppning att denna maj skulle bli bättre än förra årets maj och ja jävlar i min lilla låda - det blev den verkligen.
En shoppingresa med spainfluenser till Budapest med Caroline som var mysig och härlig.
Varma kvällar och årets första (eller kanske andra) grillning på världens sämsta engångsgrill på min balkong.
Den allra längsta dejten jag varit på (hittills) som efter 28h med nattligt nakenbad, promenad, bio och mat avrundades något utmattat.
Movits! konsert med gästspel från Maskinen på Gröna Lund och en tur i berg-och-dalbanan.
En Oslo-tripp för Beyoncés fantabulösa konsert i Telenor Arena - turned me into a Queen B-lover!
Däremellan härliga kvällar med världens bästa och sötaste lilla figur, Catherine som är som en pusselbit jag inte visste fanns men är så självklar. Träningspass i vanlig ordning med Elin, lite middag för norrlänningarna osv. osv.

Solen skiner. Kylan har dragit sig tillbaka och även den inom mig. Jag öppnar upp, vågar se djupare i ögon, låter det bubbla upp en aning. Tänker när jag står inför ett val att "vad kommer jag minnas om xx år?" - oftast vinner då det roliga framför det där nödvändiga (vilket är orsaken till att jag ställer mig frågande angående ett godkänt på sista tentan) och känner att redan nu, på bara en månad, har jag samlat fina minnen likt smultron på ett strå. De glittrar av sommar och värme.
Sommarlovet är här.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar