september 22, 2011

And I'm in Lund again and I still don't get things right

De första små vacklande stegen in på en ny plattform för att blottlägga mitt liv och mina tankar. 
Elin har flytt till Lund för att utveckla sina litterära kunskaper och dela säng med en skåning. Sämre anledningar har man väl hört. För tillfället är dock det enda som utvecklas någon slags smitthärd i min kropp som gör att jag snyftar efter mamma och hennes omsorger. 
Nåja, jag ska inte gråta över spilld bröstmjölk. 



Bloggen då, ja. Med tanke på att jag tillbringat det senaste halvåret på hemtjänsten i Uppsala, vars intellektuella stimulans man kan likna vid att sitta på dass, har skrivlusten varit rätt...obefintlig. I och med att min hjärna nu väckts till liv efter sin dvala har jag fått upp kliet i fingrarna. Dessutom tänkte jag att det kan vara ett fint sätt för mina Uppsalafanz att hålla koll på mig. Så jag inte spårar ut liksom. Livet i Lund, och det börjar, tjae. Nu?

Här sitter jag och spinner mina smart-stasches - tog å piffade till mig för er fanz*! 















*Fanz: vanligt förekommande begrepp hos "storbloggaren" Hanapee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar