september 25, 2011

Man kan aldrig få för mycket rödbetor

Jag tog mig ner på stan idag. Cyklade i maklig takt ner till Mårtenstorget där det var marknad. Stånd efter stånd med grönsaker och frukt och blommor. Jag kunde naturligtvis inte låta bli att botanisera runt bland kålrötter och solrosor. Klämde på fina, närodlade rödbetor och smekte röda päron över dess svällande buk.
Köpte med mig en hel påse med potatis, rödbetor, svartrötter (eh, MUMS), palsternacka, päron och färska fina majskolvar för bara 60 kronor. Så billigt och så fint. Köpte en blombukett av en söt tant och enstaka solrosor av en bedårande blond påg.  Resten av dagen har jag tillbringat i lägenheten, pysslandes med ditten och datten och undvikande av dotten. Har kommit en bra bit med det som jag måste dock, alltid något.

Här kommer lite Lundblickar för den intresserade.
 Universitetsbiblioteket
 Dag Hammarskjöldsväg 1B, eller som man också kan säga, hemma
 Tämligen provisoriskt
 I Lund äter studenterna lunch på torget. Tydligen. 
 Lilla Fiskaregatan 
Lördagskväll i eget sällskap

  
Vardagsrummet, soffdelen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar