september 29, 2011

Det är fest hos mig ikväll och du är välkommen in

Ni vet dagen efter, så här såg den ut för mig idag. Vaknade halv elva med en finfin baksmälla och en stökig lägenhet och en okänd naken man bredvid mig. Det där sista var inte riktigt sant för det var ju Vilhelm och honom känner jag ju någorlunda i alla fall. Blev pizza till frukost från pizzerian nedanför och jag konstaterade att det är ungefär 40 steg dit (ja, jag räknade, men sen så är det ju olika på långa ben liksom) och det kändes helt överkomligt. Dessutom sken solen som om de vore sommar och jag hade på mig rosa velourshorts och pizzabagaren är en jättesöt grek som verkligen öser på oliver när jag ber om "massa oliver". Efter intagandet av föda blev det städa städa städa.
   Igår var det slut på första delkursen och jag höll med tentafest i lägenheten. Om jag ska tro V's uträkningar blev det ungefär 1 person per kvm och det är väl helt okej? Trevligt med massa folk även om kvällen lämnade några frågetecken hängande i luften som varför kände jag med fingrarna på en het spisplatta eller varför avslutades kvällen med att några av oss satt i en bil och "hade det mysigt". För egen del avslutades det som en gammal tant med mys i sängen. Utan fylleångest. Vad fint. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar