juni 28, 2012

det finns saker jag saknar, typ när vi var nakna

Dagarna försvinner i ett nafs. Lite jobb då och då för att dryga ut kassan men annars är livet så skönt och fint. Ja, fint är precis vad det är. Lugna dagar hos mormor med kakor och sådär iskallt gott vatten som bara finns i Simmes, vinkvällar med Allsång på Skansen, långa promenader i skogen, trevliga middagar och slappa kvällar på verandan.
En grym utgång med min klockrena namne inatt och det verkar ju onekligen som fejknamn när vi presenterar oss som Elin&Elin. Dansade på ett smockat dansgolv till stängning och kom ut i morgonljuset innan jag tog en taxi hem med världens trevligaste chaufför. Gosar med katten om nätterna och sover lite för länge på mornarna. Shoppar lite för mycket, dricker lite för mycket och tränar lite för lite men känner mig bara så glad, glad, glad över livet och över att jag för första gången på länge känner mig som min ålder. Livet är en lek värd att lekas ordentligt.
Nu väntar en kväll av tantaluringar och små farbröder och sannolikt en och en annan blöja, vad kul det ska bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar