juni 03, 2012

Take a deep breath and fuck this shit

Livet i Lund har packats ihop och majoriteten av mina ägodelar är inpackade i ett förråd på tre kvadratmeter. Böcker, kläder, porslin, drömmar och självkänsla ligger staplade och väntar på bättre tider.
I fredags gick det inte längre. Jag ville runda av terminen och lämna Lund med en bra känsla inför hösten men det blir sällan som man vill.

Jag vet inte längre vem jag är. Jag vet inte hur jag ska hitta mig själv.
Du säger att du behöver andas men måste du ta mina andetag ifrån mig.
Du säger att du hoppas jag får hjälp att reda upp mina problem, jag hoppas att du får hjälp att hitta ditt känsloliv. Och att du kan respektera mig så som jag respekterar dig.

Nu ska jag plocka upp skärvorna av mig själv och försöka sätta ihop dem till samma figur som jag var för ett år sedan, innan jag släppte in en man med en slägga innanför mina murar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar