juni 12, 2012

i'm not living in the real world

Det är sommarlov fast ändå inte. För jag är vuxen och då har man inte sommarlov.
För att jag har en uppsats att skriva klart. För att jag inte fick den tiden. För att jag ska jobba.
För att utan pengar kan man inte göra mycket alls.
Vuxenliv, smuxenliv. 



På den där så kallade vuxenfronten så har det väl för övrigt varit en lyckad dag.
Skrev på kontrakt för en lägenhet i Lund i höst, en fin tvåa som kostar muchacho men å andra sidan kan man väl inte sätta ett pris på lättnaden över att ha en bostad, att få ha nagellacksflaskor i glas i badrummet eller bara friheten. Inte vara inneboende på nåder. En inflyttningsfest börjar ta form i tankarna (och om min hyresvärd skulle ramla in här så lovar jag att det kommer vara en ytterst skötsam tillställning)
Så där har vi ju sannerligen en ljuspunkt - min framtid i Lund är signerad och klar.
Jobb har det också hunnits med, eller rättare sagt, att få jobb. En enkel sak det där. Välkommen tillbaka (temporärt och helt och hållet på timmar så jag bestämmer tider själv, skönt!) på gamla jobbet så jag börjar redan imorgon. Lite löneförhandlingen på morgonen så sätter jag fart med ett arbetspass från 9 till 15 sen. Dessutom sökt en hel massa andra jobb så vi får se vad sommaren har att komma med.  

Avancerar aning för aning mot den åtråvärda lappen jag så länge suktat efter också, planering planering. Vi får se hur det går med den saken. Livet är dock infernaliskt härligt i all sin jäklighet. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar