juni 15, 2012

Häromdagen, när jag hade tankarna långt borta sa min chef att jag ser annorlunda ut nu för tiden, chef nr 2 höll med. Ja det kanske är mina glasögon och så har jag ju tagit ut lite piercingar, sa jag lite lamt men nej nej, inget sånt. Du har mognat på dig, det är nåt med hela ditt sätt. Du har blivit en dam, Elin!
Just benämningen dam fick mig att småle då det är precis så jag inte känner mig. Ingen tweedkavaj, loafers och korrekt uppförande enligt de damvibbarna jag tidigare under året fått.
"En dam tenderar att syfta på en kvinna av äldre karaktär. Klimakteriet, dålig syn och tendens att inte vara attraktiv tillhör några av damens egenskaper."  Wikipedia leverar grymma sanningar. På ett år har jag alltså blivit ful, gammal, blind och uttorkad. Någonting inom mig hoppas på att det inte var chefens tolkning av ordet men hey, jag ser det inte som en omöjlighet. Kanske har gnistan i ögonen slocknat, deppigt.

Möttes av den där befriande glädjen som bara små barn ger en. Rebecca kom springande mot mig på gatan skrikandes mitt namn och kastade sig in i min famn. Sen dansa, pausa vi en stund och jag har fått så fina teckningar med mitt namn skrivet på sig. En kyrka med ett litet fönster och ett hus för mammor och bebisar bara för mig. Cyklade fort fort på mammas cykel så att små adrenalinskrik slapp fram och köpte såpbubblor och jordgubbar på Ica. Åt tacopaj och sörplade rosa, söt mjölk med små jordgubbsfrön i till efterrätt, mjölk blir aldrig så gott som efter lite interaktion med jordgubbar. Oscar lekte madman och fotbollshuligan och sprang runt i en fart som bara 1åringar har. Små knubbiga armar som ger kramar kan vara det mest underbara som finns, och blöta pussar. Blöta pussar är alltid fint.

Imorgon hoppas jag på svar kring min besynnerliga kropp. Läkarbesök på morgonen, observationsjobb mitt på dagen och kvällspass fram till tio. Läkarbesöket kan ju vara extra lämpligt då jag lyckats stuka foten och fucka upp knät ordentligt idag. Gravitation, it's a bitch.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar