juni 07, 2012

A girl knows her limits, a wise girl knows she has none.

Boom sa det, så sköt sidvisningarna i taket. En riktigt aggressiv kurva på diagrammet och det känns rätt trevligt på något sätt. Hej på er allihopa.
Nationaldagen har kommit och gått och jag sov till mitt på dagen för att sedan ligga ytterligare någon timme och mysläsa i sängen. Lugnet. Promenerade till affären med lil'sis och handlade mat och blommor och släpade hem kassarna i duggregn. Kraschade en kartong med ägg i golvet (och kylskåpet) och svor en stund för att sedan skrattande skyffla upp sörjan och svabba golv. Bakade en Pinocchiotårta som dekorerades med blåbär och citronskal för den rätta patriotiska känslan. Tog en joggingtur i skogen och stannade och klappade hästar vid hagen, körde lite dansa pausa också för den delen. Gjorde utfallssteg och har nu en stramade känsla i låren, skönt.
Poppade en champagneflaska och skålade med delar av familjen för att fira Sverige. Grillade sparris, ryggbiff, halloumi, paprika och färskpotatis m.m och drack genomgående champagne.
Drack Hennessy som gjorde mig berusad av doften enkom och pratade pratade pratade om vart jag varit och vart jag är på väg. Det känns som att jag är på väg åt rätt håll. I vilket fall som helst har jag de som hejar på mig längst vägen.

Jag mjukhånglar lite trevande och försiktigt med livet och det känns fint.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar