oktober 30, 2011

Don't tell me I suck cuz' I already know

Jag tentapluggar och känner ångesten krypa in under skinnet och lägga små, små ägg i miljontals som kläcks och krälar runt inuti mig. Men jag gör det i alla fall utklädd; som ni ser på bilden. Lite halloween-feeling sådär. Jag ska föreställa en artsy fransos i desperation. Men det såg ni väl?

Vädret är ändock helt ypperligt för studier. Icke-väder. Tandläkarväder. En enda stor gråvit sörja. Inget som lockar en att gå ut med andra ord. Så jag spaltar upp antiken, medeltiden och renässansen och läser Rolandssången och Gilgamesh och Bibeln och Shakespear och Dante och allt blir en härlig sörja i detta tomrum jag vill kalla huvud. Joy. Nej. Söndagsångest blandat med tentaångest. Hörde jag någon säga "täcke över huvudet"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar