oktober 10, 2011

Satans Järnväg

Lämnar Lund bakom mig, fast egentligen framför då jag sitter baklänges, och susar genom södra Sverige mot Uppsala. Något frustrerad över att jag glömde hörlurarna hemma och därför inte kan lyssna på musik eller titta på film. Nåja. Jag har internet, böcker och tomma dokument att fylla.
Återigen ger SJ mig en vacker fönsterplats:
Och jag känner att åh vad glad jag blir av att kasta pengar på SJ för överprisbiljetter där man inte ens kan få ett fönster vid fönsterplatsen. Nja. Nästa gång får det nog bli flyg istället. Billigare och snabbare. Mindre miljövänligt javisst men jag kompenserar väl genom mitt cykeltrampande dagarna i ända i Lund. 


Vicious-lady on train
p.s Innan jag åkte spelade jag och V lite Alfapet och hade tända ljus och lite musik och så regnade det ute i gråheten. Det tycker jag var himla fint. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar