oktober 04, 2011

Får du ro då och då bland alla tentor och poäng?

Idag är jag trött för jag har sovit så fruktansvärt dåligt. Det gör mig lite grinig också.
Jag har ont i muskler jag inte visste att jag hade efter gårdagens minst sagt intensiva thai-träning (svetten rann efter uppvärmningen, gissa hur jag mådde efter den totala träningen? Hej spaghettiben!
Dagens föreläsning gällande Iliaden och Homeros har jag fattat noll av då jag fortfarande inte förstår danska (och inte läst Iliaden som jag skulle). Jag har haft en trevlig eftermiddag hemma hos kurskamraten Kalle tillsammans med min trevliga vän Emma, delandes på en kebabpizza. Efter att ha vinkat av Emma vid tåget har jag botaniserat i ett mycket trevligt antikvariat som är sådär dammigt och täckt till längden och bredden av en salig blandning böcker, där samtalade jag en stund med den mycket söte mannen som innehar antikvariatet om böcker och porträtt och Jane Austen. Sen har jag cyklat genom ett höstigt Lund och tänkt (som många andra) att Universitetsbiblioteket är otroligt vackert i höstskrud. 

Nu ska jag snart bege mig till ÖG för en liten intervju, som ni självklart sedan kommer läsa på ostroskopet.ostgota.nu sen, och efter det blir det bullbak! Kanelbullens dag kan inte passera utan att en bulle placerar sig göttigt i min mage. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar