oktober 10, 2011

Little hausfrau

Söndagen kom och gick i hemmafruns sakta lunk. Vi sov ut och "lyxade" sedan till det med flottigt mat på Donken. Cyklade en tur och upp till Willy's där vi orienterade oss en bra stund och sedan cyklade hem med fullastade cyklar och en smärre hål på matkontot. Mycket mat med andra ord. Väl hemma delade jag upp allt kött vi köpt i olika stora portioner och frös in - nu har vi stora lass blandfärs, fläskkotletter, kyckling och bacon. La en liten gödkyckling på tining och började baka kakor. Blev en dubbel sats med chocolate chip cookies som fick svalna på balkongen medans jag späckade kycklingen full med dragonsmör och citron och vitt vin. Någon timme senare var den vackra skapelsen klar och avnjöts med vitvinssås med citron och ris. Resten av kvällen blev det film och kramar och pussar. 
Idag har jag dessutom diskat upp allt från gårdagen och städat upp i lägisen (dammsugning får dock V ägna sig åt medans jag är borta - någon måtta får det vara!) samt packat ihop en kappsäck med kläder och böcker för en veckas vistelse i Uppsala! Ska bli så otroligt skönt att komma hem igen till mamma och pappa och syster och alla fina. Lite konstigt känns det dock att lämna Lund och lägenheten och Vilhelm en vecka. En vecka går dock fort, helt jäkla sjukt fort. Så jag ska passa på och njuta av Uppsala. Snart åker jag!

 
Gårdagens handling. Vilhelm fick Gainomax. Jag fick ett paket Silica. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar